کاربردی ترین مدل های قابلمه گرانیتی

قابلمه گرانیتی

هر کدبانوی هنرمندی بیشترین زمانی که در خانه می گذراند را در آشپزخانه است. پس بسیار طبیعی است اگر برای آشپزخانه خود به دنبال وسایلی باشد که علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی هم داشته باشند تا باعث لذت آن ها از آشپزی شود.

خرید کاربردی ترین مدل قابلمه گرانیتی باتوجه به این تنوعی که در مارک، ظاهر، قیمت و جنس بدنه و غیره وجود دارد بسیار کار سختی است. مجموعه خانه شما قصد دارد در این مقاله به شما کمک کند که کاربردی ترین مدل های قابلمه گرانیتی را انتخاب کنید که البته قیمت مناسبی هم داشته باشد. برای خرید سرویس ها و قابلمه های گرانیتی فقط نباید به متفاوت بودن ظاهر و مارک دقت کنید. ما به شما چند نکته کاربردی را به شما آموزش می دهیم تا عوامل مهم دیگر را نیز در نظر بگیرید.

عوامل مهم در خرید قابلمه گرانیتی

مقاومت برای فر: امروزه همه ی برندها در برابر حرارت مقاوم هستند اما به این مورد بسیار توجه کنید. دمایی که سرویس پخت و پز شما می تواند تحمل کند را چک کنید به دلیل اینکه شاید برای بعضی غذاها گزینه خوبی نباشند. با توجه به این نکته از این محصول برای پخت بعضی غذاها استفاده نمی کنید و یا اینکه از خرید این محصول صرف نظر کرده و سرمایه شما حفظ می شود.

درب: درب قابلمه یا تابه گرانیتی بهتر است شیشه ای باشد تا برای چک کردن میزان پخت و سرخ شدگی غذا نیاز به برداشتن و گذاشتن درب نباشد.

سایز: سایز قابلمه و تابه هایی که در حاضر در بازار موجود می باشد، ازقطر 18 تا 32 سانتی متر است بنابراین انتخاب سایز قابلمه و تابه بسیار مهم است. مثلا سایز 32 جوابگوی 10 نفر است.

 

سرویس پخت و پز گرانیتی

بهترین جنس، گرانیت

سخت ترین و مقاوم ترین پوشش در تابه ها و قابلمه ها، پوشش گرانیت است.در ظروف گرانیتی غذا دیرتر نسبت به بقیه ظروف می سوزد و گرما را به صورت بهتری در خود نگه می دارد. ظروف گرانیتی شست وشوی راحتی دارند و این مورد به دلیل نچسب بودن آن است. این نوع ظروف طعم غذا را تغییر نمی دهند.

جالب است بدانید این ظروف در ماکرو ویو و ماشین ظرفشویی هم قابل استفاده است. یکی از کاربردی ترین مدل های قابلمه گرانیتی و سرویس گرانیتی مدل زرساب است. این مدل با طراحی ساده و کیفیت ساخت بالا، برای پخت غذاهای بین المللی و ایرانی کاربرد دارد. یکی از بهترین نمونه های دستگیره در سرویس پخت و پز، مدل زرساب است. جنس دستگیره ها از سلیکون و باکالیت است که باعث راحت شدن حمل قابلمه از روی گاز می شود. از دیگر مدل های کاربردی می توان به برند ملورین، کاندید، ویولت، کاپری و غیره می توان اشاره کرد.

شرکت کاندید یا همان شرکت آذین گستر شفق از سال 1383 به عنوان یکی از بهترین شرکت های تولید کننده ظروف پخت و پز شروع به کار کرد. از نکات مثبت این برند این است که از رنگ سیلیکونی استفاده می شود و در مقایسه با بقیه برندها که از رنگ پودری استفاده می کنند، با کیفیت تر هستند و رنگ سر رفتن غذا روی آن نمی ماند. این ظرف دسته های چسبیده به بدنه و یکسره دارند که هم می توان مزیت محسوب کرد و هم به دلیل داغ شدن دسته می توان عیب محسوب کرد.

خبر خوب این است که وب سایت خانه شما تمامی این برندها را موجود دارد و برای تهیه این محصولات کافی است وارد سایت ما شوید و ثبت سفارش کنید. همچنین می توانید با مقایسه کردن قیمت قابلمه گرانیتی با سایر فروشندگان از ارزان بودن محصولات خانه شما اطمینان حاصل فرمایید.

 

حتما بخوانید : روش شست وشوی صحیح قابلمه گرانیتی

تابه گرانیتی

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را تشخیص دهیم؟

1- بهتر است از سایت ها و نمایندگی های معتبر خرید کنید که به شما گارانتی هم بدهند.

2- ظروف گرانیتی که اصل نباشند گرما را به راحتی منتقل نمی کنند و حرارت را نمی توانند در خود نگه دارند اما ظروف گرانیتی اصل از این ویژگی برخوردار هستند.

3- ظروف گرانیتی تقلبی مقاومت بسیار پایینی دارند و حتی در اثر کشیدن ناخن هم دچار خط وخش می شوند در صورتی که نمونه اصل آن دوام بالایی دارند.

4- نوع تقلبی این ظروف شست و شوی سخت تری نسبت به نوع اصل آن دارد به دلیل اینکه از لایه نچسب که مقاوم است برخوردار نیستند و باعث چسبیدن مواد به آن ها می شود.

5- قابلمه های گرانیتی اصل از نمونه تقلبی سنگین تر هستند پس با مقایسه وزن قابلمه ها هم می توان به اصل بودن آن پی برد.

قابلمه گرانیتی ایرانی یا خارجی 

امروزه کالاهای خارجی نسبت به کالاهای ایرانی قیمت بالاتری دارند و این قیمت بالا به دلیل هزینه هایی مثل هزینه باربری، هزینه گمرک، نرخ ارز و غیره است. پس تاکید بر این موضوع که محصولات با قیمت بالاتر، کیفیت بالاتر، کیفیت بهتری دارند غلط است. امروزه کارخانه های تولید کننده ایرانی از تجهیزات مرغوب و مواد اولیه با کیفیت بالا مثل نمونه های خارجی استفاده می کنند.

طول عمر قابلمه گرانیتی 

موردی که به طور مستقیم بر عمر یک ظرف تاثیر گذار است، نحوه ی نگهداری از این ظرف است. اگر در پخت و پز و شست و شو دقت کنید و نکات زیر را رعایت کنید، تا 10 سال و یا بیشتر هم این ظروف عمر می کنند.

نکاتی برای افزایش طول عمر ظروف گرانیتی

1- از ابر برای شست و شوی ظروف گرانیتی استفاده کنید.

2- از تغییر ناگهانی دما جلوگیری کنید مثلا زمانی که قابلمه داغ است، برای شست و شو از آب سرد استفاده نکنید این کار طول عمر این ظروف را کاهش می دهد.

3- از قاشق های پلاستیکی یا چوبی برای سرو غذا یا پخت وپز استفاده کنید.

4- از قرار دادن قابلمه خالی به صورت طولانی روی حرارت خودداری کنید.

تابه گرانیتی

قابلمه های گرانیتی از تلفیق تفلون و سرامیک تشکیل شده اند و خاصیت نچسب بودن خود را از جنس تفلون و خاصیت مقاومت بالای خود را که به خاطر دانه های پراکنده سرامیک در لابه لای روکش است، گرفته اند.

بهترین برندهای قابلمه گرانیتی 

برند زرساب: این برند یکی از معروف ترین سرویس ها و قابلمه های ایرانی و گرانیتی را دارد. این برند تنوع محصولی زیادی دارد که باعث داشتن جایگاه ها بسیار مطلوب در میان خریداران ایرانی است.

این شرکت از سال 1363 با استانداردهای خارجی و ایرانی شروع به فعالیت کرده است. این شرکت یکی از بهترین نمونه های دستگیره قابلمه را در ایران دارد که جنس این دستگیره ها سیلیکون و باکالیت است که باعث راحتی حمل قابلمه از روی حرارت گاز می شود. تنها نقطه ضعفی که در مواردی به آن اشاره شده است، شل شدن پیچ دستگیره های این قابلمه هاست که دردسرساز است.

برند کاندید: این شرکت که نام اصلی آن آذین گستر شفق است از سال 1383 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع قابلمه و ظروف پخت و پز شروع کرد. این ظروف طراحی خاصی در کف قابلمه و ضخامت بالایی دارند که این مورد باعث جذاب شدن این محصولات برای خانم های خانه دار و آشپزخانه های حرفه ای شده است. این برند را می توان جز سالم ترین برند ظروف دانست چون مواد غذایی با آلومینیوم تماسی ندارد.

شاید شما هم هنگام سر رفتن غذا، باقی ماندن رنگ سر رفتن غذا یکی از مشکلات شما باشد. برند کاندید به دلیل استفاده از رنگ سلیکونی به جای پودری در تولید قابلمه ها، بسیار با کیفیت تر هستند این محصولات هیچ رنگی از سر رفتن غذا روی آن نمی ماند.

در نهایت امیدواریم با در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد بتوانید یک خرید مناسب با سلیقه خود را داشته باشید.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp