آیا چمن های مصنوعی ضد حریق اند؟

چمن مصنوعی

یکی از لوکس ترین و بهترین کالاهایی که امروزه در محیط های کاری و خانگی مورد استفاده قرار گرفته است، چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی ها تداعی کننده حس خوب طبیعت هستند و تاثیر بسیار زیادی در کاهش اضطراب و روحیه خوش دارد. در گذشته برای حیاط ها و زمین های بازی از چمن طبیعی استفاده می کردند اما امروزه به دلیل قیمت چمن مصنوعی که بسیار به صرفه است و نگهداری آسانی که نسبت به چمن طبیعی دارد، دیگر خبری از چمن های طبیعی نیست. 

قیمت چمن مصنوعی 

چمن مصنوعی ها به دلیل ماندگاری بالایی که دارند و هزینه نگهداری کم و همچنین بهداشتی بودن بسیار مقرون به صرفه است. طول عمر چمن مصنوعی ها بین 5 تا 7 سال است. قیمت چمن مصنوعی بسته به ارتفاع، جنس، تراکم، کیفیت و متریالی که به کار رفته متفاوت است. همچنین دریافت دو بافت یا تک بافت بودن چمن ها نیز در قیمت چمن مصنوعی موثر است. چمن مصنوعی ها تنوع بالایی در قیمت دارند.

به چمن مصنوعی هایی که ارتفاع پایینی نسبت به چمن های دیگر دارند، موکت های چمن مصنوعی می گویند. بیشترین قیمت چمن مصنوعی تزیینی شامل چمن های چهار بافت یا دوبافت با ارتفاع بالاست. 

خرید چمن مصنوعی 

از بهترین و پرطرفدارترین روش های خرید، خرید آنلاین یا اینترنتی است. شرکت خانه شما با ایجاد بازار آنلاین برای خرید چمن مصنوعی، خیال مشتریان را برای خریدی مقرون به صرفه، آسان و خرید بدون واسطه محصولات با کیفیت راحت کرده است. برای خرید بهترین برند چمن مصنوعی که مانا چمن است، می توانید به وب سایت خانه شما مراجعه کرده و با کمک از مشاورهای آنلاین و رایگان خرید خود را انجام دهید.

چمن های مصنوعی دکوراتیو کاربردهای متنوعی دارند، برای هر محیطی نوعی از چمن مصنوعی مناسب تر است و قبل از خرید چمن مصنوعی انجام مشاوره وتحقیق بسیار مفید است. شما می توانید با مجموعه خانه شما تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی ما برخوردار شوید. 

چمن مصنوعی

گارانتی چمن مصنوعی 

چمن های مصنوعی از طرف فروشنده یا تولید کننده باید دارای گارانتی باشند و در گارانتی مدت زمان گارانتی و موارد شامل آن قید شود. معمولا چمن های مصنوعی 1 تا 3 سال گارانتی دارند اما وب سایت خانه شما 5 سال به شما گارانتی می دهد. این گارانتی در برابر سرما و گرما، رنگ پریدگی و اشعه uv است.

چمن مصنوعی

تنوع چمن مصنوعی 

ارتفاع، تراکم، بافت، رنگ و متریال های چمن مصنوعی ها بسیار گوناگون هستند. از ارتفاع زیر ۱۰ میلی متر تا ۶۰ میلی متر تولید می شوند. از لحاظ گره و تراکم طولی و عرضی هم تنوع زیادی دارند که بعضی پرتر و بعضی خلوت تر هستند. چمن مصنوعی های گلفی یا موکتی ارتفاع کمی دارند و برای زمین های فوتبال ارتفاع ۵۰ یا ۶۰ میل استفاده می شود. 
چمن مصنوعی دو بافت دارد که شامل دو نوع نخ هستند معمولا زرد و سبز که هم موجب پر تراکم شدن و هم طبیعی تر شدن ظاهر آن می شود که به این مدل پاییزی می گویند. چمن مصنوعی تک بافت از یک نوع نخ تولید شده که تم بهاری دارد، البته چهار بافت نیز وجود دارد. این محصول طیف گسترده ای از رنگ سبز دارند که مورد پسند هر سلیقه ای قرار می گیرند.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ضد حریق

امروزه این سوال پیش آمده است که چمن های مصنوعی ضدحریق واقعا در مقابل شعله های آتش مقاوم هستند یا این موضوع فقط یک تبلیغ است؟ به هر حال انسان ها نگرانی زیادی درباره با آتش گرفتن چمن های مصنوعی در مکان های عمومی دارند. خانواده ها اکثرا روی چمن مصنوعی ها بساط پیک نیک و منقل را به پا می کنند ، آیا این کار باعث آسیب به چمن مصنوعی می شود؟ 

باید به اینکه چمن مصنوعی ها از ترکیب پلیمرهایی مثل پلی پروپیلن ساخته می شوند و توسط دستگاه های مدرن و پیشرفته پروسه ساخت را طی می کنند که دارای دما و حرارت بالا هم هستند. الیاف چمن مصنوعی تحت شرایط خاص و با دمای ذوب بالا ساخته می شوند. ظاهر این محصول جامد و سخت است ولی از مایع روان و مذاب تشکیل شده اند.

عمده کاربرد چمن مصنوعی در فضای بیرونی است اگرچه در گاهی اوقات در دکوراسیون فضای داخل هم از آن استفاده می شود. چمن مصنوعی پارک ها و مراکز تفریحی، زمین فوتبال و زمین بازی کودکان زیر نور خورشید و در فضای باز هستند. حرارت زیاد نور خورشید با توجه به الیاف پلیمری و پلاستیک مانند این محصول می تواند به سطح چمن مصنوعی آسیب برساند. در طی مراحل تولید چمن های مصنوعی استاندارد و با کیفیت برای برطرف کردن این مشکل از موادی برای افزایش ضریب گرمایی استفاده می شود. چمن مصنوعی های با کیفیت و مرغوب در برابر نور واشعه مضر خورشید و دمای بالایی که در تابستان موجود هست، به هیچ وجه دچار اسیب نمی شوند.

زمانی که می خواهند چمن مصنوعی را نصب کنند، بر روی سطح چمن از شن استفاده می شود که تاثیر زیادی در بالا بردن تحمل گرمای چمن مصنوعی دارد. در مناطق گرمسیری از چمن مصنوعی های نسوز و ضد حریق استفاده می کنند تا در دمای بالا هم کیفیت محصول حفظ شود.

چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی ضد حریق آتش می گیرد؟

برای تولید چمن مصنوعی های ضد حریق از پلیمرهای مصنوعی پلاستیک مثل پروپیلن و پلی اتیلن استفاده می شود.

آیا مواد پلاستیکی که در دور و اطراف ما وجود دارد به صورت ذاتی خطرناک هستند یا در برابر گرما و خورشید دچار آتش سوزی می شوند؟

پلیمرها چیزی شبیه مواد نفتی یا بنزین نیستند که خطر آتش سوزی داشته باشند. در مناطق گرم تر چمن مصنوعی های مرغوب و با کیفیت قابل نصب هستند اما به طور کلی مواد پلاستیکی در مقابل آتش مقاومت زیادی ندارند.

چمن مصنوعی هایی که ضد حریق هستند، نرم و انعطاف پذیرند. چمن های مصنوعی ضد حریق به دلیل ویژگی ضربه گیر بودن از بهترین کفپوش های ایمن برای پارک های کودکان وزمین های بازی تبدیل کرده است. این محصول مانع خراشیدگی، شکستگی و آسیب جدی به بچه ها می شود. این محصولات در برابر تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارند ولی این مورد با نسوز بودن تفاوت دارد.

اگر به این فکر می کنید که ضد حریق بودن این است که اگر سطح چمن با شعله آتش به صورت مستقیم در تماس باشد، در هیچ صورتی چمن مصنوعی ضد آتش نیست. الیاف این چمن ها در اثر داغی ذغال یا سیگار دچار سوختگی می شوند. 

این نوع سوختگی متفاوت است وبا شعله ور شدن همراه نیست بلکه با بالا رفتن دما سطح چمن مصنوعی به حالت ذوب شده در می آید پس نتیجه میگیریم که این نوع چمن مصنوعی به هیچ وجه مشتعل نمی شود و در برابر شعله ور شدن آتش مقاوم است اما همه مواد پلاستیکی در برابر شعله مستقیم آسیب می بینند.

چمن مصنوعی

نکاتی در خصوص پیشگیری از حریق چمن مصنوعی

همانطور که قبلا اشاره کردیم گرمای زیاد و نزدیکی آتش و چمن مصنوعی باعث آب شدن چمن می شود. پس اگر محوطه چمن یا ویلای خود را با این فضای زیبا تزئین کرده اید. از کباب پز، منقل یا سایر وسایل مشابه در آن منطقه استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشید که افتادن ته سیگار روی چمن مصنوعی می تواند آسیب جدی به سطح و الیاف آن وارد کند.

این واقعیت که چمن مصنوعی مقاوم در برابر آتش است و آتش نمی گیرد دلیلی بر اجازه استفاده مستقیم از آتش بر روی آن نیست. توجه داشته باشید که آتش در نزدیکی چمن مصنوعی می تواند به سطح چمن سرایت کند و باعث سوختن و ذوب شدن آن شود.
اگر قسمت هایی از چمن مصنوعی در اثر حوادثی مانند سوختگی سیگار یا ریزش تکه های زغال از باربیکیو و کباب پز آسیب ببیند، امکان تعمیر آن وجود دارد و نیازی به تعویض کل کف نیست. می توانید قسمت سوخته را از روی سطح زمین جدا کرده و با نصب الیاف جدید جایگزین کنید تا زیبایی منطقه حفظ شود و کفپوش چمن شما دوام بیشتری داشته باشد.
پس به این نکته مهم توجه کنید که ارزش چمن مصنوعی تحت تاثیر آتش چمن مصنوعی قرار نگیرد و هرگز اقلام قابل اشتعال، منقل، آتش، ذغال داغ و ته سیگار را در نزدیکی آن قرار ندهید و حداقل تا فاصله 5 متری آن هیچ آتش یا مواد اشتعال زایی را استفاده نکنید.

چمن مصنوعی نسوز و حفظ طبیعت 

این نوع چمن مصنوعی دوست دار محیط زیست هستند. این محصولات منتقل کننده رنگ و مواد شیمیایی به خاک نیستند و هیچ ماده آسیب زا یا سمی ندارند که به محیط زیست وارد شوند. طول عمر این نوع چمن بسیار بالاست و‌ سال های طولانی با توجه به نوع کاربری آن ها بدون تغییر باقی می مانند. در شرایط امروزی که تقریبا خشک سالی است و منابع آبی بسیار کاهش پیدا کرده است، استفاده از این چمن ها با الیاف پلیمری ایده خوبی برای زیباسازی محوطه است.

نظر خود را بنویسید

whatsapp