چرا باید تشک رویال بخریم؟

چرا تشک رویال بخریم؟

اهمیت خرید تشک مناسب را نمی توان نادیده گرفت، زیرا مستقیماً بر سلامت و رفاه کلی ما تأثیر می گذارد. در میان گزینه‌های بی‌شمار موجود در بازار، تشک رویال به‌عنوان یک انتخاب مطمئن و ممتاز برجسته است. در تولید این تشک از مواد اولیه و موادی استفاده می شود که از بدن و ستون فقرات در هنگام خواب محافظت می کند. تشک های رویال از نرمی و استحکام کاملی برخوردارند و صرف نظر از عادات خواب فرد، به گونه ای طراحی شده اند که راحتی بیشتری در هنگام خواب فراهم کنند.

حال هدف این مقاله برجسته کردن دلایل متقاعدکننده ای است که چرا افراد باید روی تشک رویال سرمایه گذاری کنند. با بررسی راحتی، دوام، پشتیبانی، مزایای سلامتی و ارزش پولی آن، می‌توان نتیجه گرفت که این نوع از تشک سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای برای تضمین خواب باکیفیت و رفاه کلی است. با ما همراه باشید.

انواع تشک رویال

در ابتدا لازم میدانیم شما کاربران عزیز سایت خانه شما را با انواع متفاوت تشک رویال آشنا کنیم. انواع متفاوتی از این تشک ها تولید میشوند که برخی از مهم ترین آنها عبارت اند از:

تشک رویال فنری

تشک فنری یکی از انواع تشک های پر طرفدار در دنیا می باشد، برای افرادی با سن پایین و وزن کمتر مناسب می باشد، از خصوصیات تشک فنری باید به این نکته اشاره کرد که به علت ارتجاعی بودن تشک، وزن در تمام سطح تشک پخش می شود این مدل نسبت به تشک های طبی-فنری ارزانتر می باشد و مخاطبان بسیار زیادی دارد.

 تشک رویال طبی-فنری 

تشک طبی فنری

 

از تشک پاکت اسپرینگ و تشک فنری مموری فوم دار ساخته شده است، این تشک خواب مناسب برای تمام رنج سنی می باشد، در این تشک از اسفنج با دانسیته بالا استفاده شده است و فنر بندی خوبی دارد که همین امر موجب می شود طول عمر تشک افزایش پیدا بکند و خواب آرامی برای استفاده کننده به ارمغان می آورد اما برخی از افراد علاقمند نیستند که روی تشک طبی بخوابند اگر در تشک طبی فنر منفصل و پاکتی به کار رفته باشد قیمت و کیفیت متفاوت تر خواهد بود.

حفظ مشخصات طبی قابل قبول و در عین حال حفظ ویژگی های کلاسیک و کشسان تشک از مزیت های پنهان این تشک می باشد. این تشک دارای هسته فنری از نوع فنر پیوندی Bunnell است، اما چندین تشک متراکم و با کیفیت برای تقویت این تشک هجوم آورده اند. یک لایه 1300 گرمی ترموفلت، یک لایه 25 کیلوگرمی فوم متراکم پلی یورتان، یک لایه پروپیلن ترموباند (ریباندی که آن را سفت تر می کند) و چندین لایه اضافی یکی پس از دیگری این تشک را ایجاد می کند.

فضای بین فنرهای این تخت با رول های اسفنجی پر شده و تکیه گاه های این تخت را تقویت می کند. به همین دلیل قابلیت استفاده از این تخت برای افراد سنگین وزن نیز فراهم شده است.

تشک طبی رویال

تشک رویال طبی

تشک های طبی دارای فنر نیستند و خاصیت طبی دارند. تشک طبی رویال همان نوع فومی تشک است که سبک وزن قابل شست وشو، سفت و زیپ دار هستند، و جنس آنها یونولیت است، تشک های نوع اسفنجی با کیفیت تر و نرم تر هستند، البته به همین نسبت کیفیت و متریال های به کار رفته، قیمت بیشتری نیز دارند.

تشک رویال طبی

 

حتما بخوانید : مقایسه بین تشک رویال و رویا، بهترین تشک ایرانی کدام است؟

هسته مرکزی این تشک از یک لایه 16 سانتی متری فوم پلی اتیلن تشکیل شده است. این فوم سفتی بالایی دارد. لایه‌های نرمی از اسفنج‌های فشرده در کناره‌های این فوم قرار گرفته و استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. در نهایت یک پد اسفنجی به ضخامت 3.5 سانتی متر در یک طرف تشک قرار می گیرد تا نرمی بیشتری برای فرد ایجاد کند. به این ترتیب می توانید از دو طرف تشک استفاده کنید. در اینجا یک طرف تشک بسیار سفت و طرف دیگر نرم است. اگر روی یک سطح سخت دراز بکشید، فرورفتگی بسیار کوچکی احساس می کنید، اما اگر روی سطح نرم دراز بکشید، فرورفتگی 2-3 سانتی متری را احساس می کنید و به سرعت متوجه سفت شدن لایه زیرین می شوید.

تشک آبی

تشک رویال آبی

تشک هایی کمتر شنیده شده که فقط یکسری از افراد خاص از آنها استفاده می کنند. تشک های آبی در هنگام استفاده شکل خود را از دست نمی دهند و از مواد پلی وینیل ساخته شده اند. سطح این تشک ها بسیار نرمتر از تشک های معمولی است.

از آنجایی که تشک پر از آب است، به بدن شما قالب می زند و هیچ مقاومتی ندارد، بنابراین فشار روی مفاصل شما کاهش می یابد. بسترهای آبی همچنین به شل شدن عضلات ستون فقرات و تسکین کمردرد در افراد کمک می کند. از مزایای آن علاوه بر راحتی می توان به گرمایش آسان و راحت، عدم جذب گرد و غبار (که برای کسانی که به گرد و غبار حساسیت دارند گزینه بسیار مناسبی است) و نظافت آسان اشاره کرد.

یک گرمکن در داخل تشک تعبیه شده است تا آب را به راحتی گرم کند و خواب راحت را حتی در هوای سرد تضمین کند. همچنین گرما باعث شل شدن عضلات در هنگام خواب و بهبود گردش خون می شود. زیرا تشک رویال آبی هنگام استفاده طولانی از حالت خود خارج نمی شود و نیازی به رول یا چرخش ندارد.

 

تشک بادی رویال

تشک رویال بادی

از جمله تشک هایی است که سفتی آن را می توان با دستگاه باد تنظیم کرد، این تشک در سفر کاربرد بیشتری دارد.

تشک باید به اندازی ای سفت باشد که ستون مهره ها در همان انحنایی که در حالت ایستاده دارند قرار بگیرند و تغییر نکنند چرا که منشا بسیاری از دردهای کمر و مشکلات گردن و غیره حاکی از طرز نادرست، قرار گرفتن ستون مهره ها در هنگام خواب است.

البته اگر تشک بیش از اندازه سفت باشد که انحنا کامل از بین برود و یا انقدر نرم باشد که کمر بیش از حد انحنا پیدا کند باز هم دچار کمر درد و آسیب دیدگی ستون فقرات می شوید پس در هنگام خریداری تشک به سن و وزن و شرایط جسمانی خود توجه کنید تا مناسب ترین نوع تشک را انتخاب کنید .

محصولات بادی انتخابی مناسب برای افرادی است که با سایز بزرگ تشک فنری مشکل دارند، تشک بادی دارای سطح نرمی است، عرق نمی کند و در منزل، ویلا و حتی محل کار قابل استفاده است. انواع آن عبارتند از: تشک بادی کودک یا نوپا، تشک بزرگسال و الیافی، تشک چند منظوره، تشک آبی و تشک کمپینگ، تشک طبی دو نفره و یک نفره، طراحی و راحتی، برخی از این تشک ها دارای خدمات پزشکی می باشند.

تشک رویال طبی

ویژگی های تشک رویال استاندارد

اولین مشخصه برای خریداری تشک های اصل و استاندارد که این ویژگی هارا به طور واقعی داشته باشند این است که از فروشگاه های معتبر و مشخص که تشک خواب رویال را با گارانتی ارائه می کنند مثل فروشگاه اینترنتی خانه شما خرید امن با اطمینان خاطر انجام بدهید.

تشک اصلی باید دارای فنر های قوی که خاصیت ارتجاعی مطلوبی دارند باشد 3همچنین جنس پارچه و کشش و نوع دوخت آن نیز جزو نکات حائز اهمیت است.

مزیت های تشک رویال

مزیت های تشک رویال

تشک های رویال جزو استاندارد ترین و با کیفیت ترین تشک های موجود در ایران است که در این بازار حرف اول را میزند و همین امر حاکی از کیفیت بالا و رضایت مشتریان در این زمینه می باشد. با توجه به رضایت بالای استفاده کنندگان از این تشک ، مسلم است که استفاده از آنها مزایای زیادی را به دنبال دارد که برخی از آنها عبارت اند از:

1- به ارمغان آوردن آسایش

یکی از دلایل اصلی انتخاب تشک رویال، سطح بی نظیری از راحتی است که ارائه می دهد. این تشک ها از فناوری پیشرفته ای مانند مموری فوم و سیم پیچ های بسته بندی شده استفاده می کنند که با خطوط بدن منطبق شده و نقاط فشار را کاهش می دهد. در نتیجه این ویژگی ها اجازه می دهد خوابی بدون مزاحمت و آرامش داشته باشید.

2- دوام و طول عمر

سرمایه گذاری روی تشک رویال به معنای سرمایه گذاری در طول عمر و دوام است. تشک های رویال با استفاده از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند تا برای مدت طولانی بدون افتادگی یا از دست دادن ویژگی های حمایتی خود دوام بیاورند. این طول عمر، سرمایه گذاری پایدارتری را تضمین می کند و افراد را از هدر دادن منابع مالی خود برای جایگزینی مکرر نجات می دهد.

3- پشتیبانی بهینه ستون فقرات

تشک‌های رویال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حمایت بهینه از ستون فقرات را فراهم کنند که عاملی کلیدی در ارتقای وضعیت بدنی خوب و سلامت ستون فقرات است. این تشک‌ها استحکام و پشتیبانی را ارائه می‌دهند، ستون فقرات را تراز می‌کنند و مشکلات کمردرد را که افراد ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، کاهش می‌دهند و در نتیجه سلامت کلی جسمانی آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

4- بهبود کیفیت خواب

تشک های رویال برای افزایش کیفیت خواب طراحی شده اند. از نظر علمی ثابت شده است که یک تشک راحت و حمایت کننده، می تواند کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

5- بدون آلرژن و ضد میکروب

با توجه به پیامدهای خواب ناکافی برای سلامتی، انتخاب تشکی که محیط خواب سالمی را ایجاد می کند ضروری است. تشک های رویال ضد حساسیت بوده و در برابر آلرژن های رایج مانند مایت های گرد و غبار و کپک مقاوم هستند. این ویژگی یک ویژگی حیاتی برای آن دسته از افرادی است که اغلب با آلرژی های فصلی مواجه بوده و یا در مکان های مشترک زندگی می کنند.

6- تنظیم دما

این نوع از تشک ها دارای ویژگی های پیشرفته تنظیم دما هستند که تجربه خواب خنک و راحت را تضمین می کند. فناوری نوآورانه تشک رویال به تنظیم دمای بدن، افزایش جریان هوای بهتر و کاهش احتباس گرما کمک می کند و در نتیجه محیط خواب مساعدتری را برای استفاده کنندگان فراهم می آورد.

7- مقرون به صرفه بودن

علیرغم ویژگی ها و مزایای ممتازی که ارائه می دهد، تشک رویال با قیمت های مقرون به صرفه در دسترس است.

نکاتی که باید در خرید تشک رویال در نظر داشته باشید

نکاتی که باید در خرید تشک رویال در نظر داشته باشید

با مطالعه مطالب آورده شده در فوق دریافتید که خرید و استفاده از تشک های رویال مزایای زیادی را به همراه دارد اما با این وجود خرید این تشک ها نیز نیاز به بررسی دقیق دارد تا مطمئن شوید که انتخاب درستی دارید. در ادامه، نکات مهمی را که افراد در هنگام خرید تشک های رویال باید در نظر داشته باشند را بررسی کرده ایم.این نکات به شرح زیرند:

ترجیحات خود را تعیین کنید

در ابتدا با درک ترجیحات شخصی خود در مورد تشک شروع کنید. هر فردی از نظر استحکام، ضخامت و سطح بالشتک الزامات منحصر به فردی دارد. نوع بدن، موقعیت خواب ترجیحی و سطح راحتی خود را در نظر بگیرید، زیرا این عوامل در انتخاب تشک رویال مناسب، نقش حیاتی دارند.

اندازه را در نظر بگیرید

اندازه تشک شما یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید. تشک های رویال در اندازه های مختلف موجود هستند. بسته به نیاز و فضای موجود در اتاق خواب خود، اندازه مناسب را انتخاب کنید تا حداکثر راحتی برای شما به ارمغان آورده شود.

در مورد انواع تشک های رویال تحقیق کنید

انواع مختلفی از تشک های رویال در بازار موجود است. خود را با مزایا و معایب هر نوع آشنا کنید تا مشخص کنید کدام یک با ترجیحات و نیازهای شما مناسب تر است.

نظرات مشتریان را بخوانید

برای به دست آوردن بینش در مورد تجربیات واقعی خریداران قبلی، زمانی را به خواندن نظرات مشتریان در مورد تشک های رویال مختلف اختصاص دهید. این بررسی ها اغلب اطلاعات ارزشمندی در مورد دوام، سطح راحتی و خدمات مشتری ارائه می دهند.

تشک را تست کنید

در صورت امکان، قبل از خرید، تشک را امتحان کنید. از یک فروشگاه تشک یا نمایشگاه دیدن کنید تا شخصاً راحتی و پشتیبانی ارائه شده توسط تشک های رویال مختلف را تجربه کنید. سطوح راحتی محکم تر یا نرم تر ممکن است تنها از طریق آزمایش مستقیم آشکار شود.

سیاست های گارانتی و بازگشت

هنگام خرید، گارانتی و سیاست های بازگشت ارائه شده توسط سازنده یا خرده فروش را به دقت بررسی کنید. تشک یک سرمایه گذاری بلندمدت است و داشتن ضمانت نامه ای که عیوب یا آسیب های ساخت را پوشش می دهد می تواند آرامش خاطر را فراهم کند.

 به دنبال مشاوره حرفه ای باشید

اگر مطمئن نیستید که کدام تشک رویال را انتخاب کنید، به دنبال مشاوره حرفه ای باشید. با یک متخصص خواب یا متخصص تشک مشورت کنید تا بینش بیشتری در مورد بهترین گزینه ها برای نیازها و ترجیحات خاص خود به دست آورید. شایان ذکر است که با خرید از خانه شما، مشاوره رایگان از کارشناسان ما را نیز جهت تجربه یک خرید موفق تجربه خواهید کرد.

ویژگی های اضافی را در نظر بگیرید

در نهایت، هر ویژگی اضافی را که ممکن است تجربه خواب شما را بهبود بخشد، در نظر بگیرید. ممکن است در برخی از تشک های رویال عناصری مانند فناوری خنک کننده، ایزوله حرکت یا پایه های قابل تنظیم موجود باشد. مزایای آنها را با توجه به نیازها و بودجه شخصی خود ارزیابی کنید.

در نظر گرفتن طول تشک 

طول تخت خواب باید بین 10 تا 15 سانتیمتر از قد شما بیشتر باشد و با در نظر گرفتن این نکته نیز طول تشک مناسب برای قد خودتان را خریداری کنید. (تشک استاندارد با ابعاد مناسب)

آلرژی و حساسیت های خود را در نظر داشته باشید

همانگونه که در فوق نیز اشاره شد تشک خواب رویال از متریال های با کیفت و ضد حساسیت می باشد یعنی درصد الیاف طبیعی بالاتری نسبت به سایر برند های موجود در بازار دارند(الیاف طبیعی سازگار با محیط زیست هستند با این تفاوت كه بخودی خود قابلیت ضد حریق بودن را ندارند و تنها با افزودن مواد شیمیایی می توان این قابلیت را به آنها اضافه كرد.

اگر نسبت به مواد شیمیایی حساسیت دارید، پیش از خرید این نوع تشك ها باید با پزشك خود مشورت كنید، اگر درصد استفاده از الیاف طبیعی کمتر باشد می تواند منجر به ابتلا به انواع بیماری های پوستی و آلرژی افراد شود.

تشک رویال در انواع ضد حریق، ضد آب و نفوذ حشرات می باشد و ارتفاع بلندتری دارند یعنی از سطح تخت کمی بالاتر قرار می گیرند در تشک های معمولی ارتفاع معنی ندارد اما در انواع مدل های طبی تشک رویال ارتفاع و تنوع زیادی دارند محتویات داخلی تشکیل دهنده تشک رویال از: نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم تشکیل شده است.

طول عمر مفید تشک رویال

طول عمر مفید تشک رویال

اگر صبح ها با درد عضلانی بیدار می شوید و یا احساس خستگی دارید بدانید که پایان عمر تشک شما نزدیک است، عمر مفید تشک شما بستگی به شیوه نگه داری و استفاده و حتی محل قرار گرفتن تشک بستگی دارد.

مثلا طول عمر تشک در مناطقی که رطوبت زیاد است با طول عمر تشک در مناطق کویری با عمر معمول تشک ها متفاوت است.

تحقیقات نشان داده است که طول عمر مفید و مناسب یک تشک معمولا کمتر از 10 سال است و حتما باید پس از گذشت این مدت برای حفظ سلامتی تعویض بشوند.

همچنین رعایت بهداشت فردی و عدم استفاده از مواد خوراکی بر روی تخت و استفاده از روکش و ملحفه موجب جلوگیری از از فرسایش تشک می شود. تشک هایی که حاشیه آنها دارای کوک می باشد دیر تر از شکل افتاده می شوند اما فراموش نشود که ماهی 1 بار تشک را پشت و رو کنید زیرا تشک هایی که از فوم ساخته می شوند گرمای زیادی را در خود نگه میدارند پس اگر به گرما حساس هستید از تشک هایی که تهویه هوای بیشتری دارند و از الیاف خنک ساخته شده اند استفاده کنید.

توصیه دیگر به زوج ها این است که اگر اختلاف وزن شما و همسرتان بیش از 20 کیلو می باشد باید به جای یک تشک دونفره از دو تشک تک نفره مناسب با وزن هر یک از زوجین در کنار هم استفاده شود. رعایت همین امر ساده موجب می شود که خواب راحت و آسوده ای داشته باشید.

 كیفیت مواد به كار رفته در تشک رویال مهم است. شاید برای خرید سرویس خواب كه دارای كیفیت بهتری است مجبور به پرداخت هزینه بالاتری شوید، اما مطمئن باشید كه ارزشش را دارد. با این كار نه تنها مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده كنید بلكه بدنتان نیز در آرامش كامل به سر می برد.

کلام آخر

امیدوارم با بررسی انواع تشک های رویال بتونید یک انتخاب خوب و مناسب را برای سرویس خودتان را داشته باشید. در این مقاله سعی شد تمامی عوامل بررسی و گوشزد شود و مطمئنا در آینده بروزرسانی می شود تا اطلاعات تکمیلی تری را خدمت شما ارائه کنیم. فروشگاه اینترنتی خانه شما سعی در این دارد با مقالات کاربردی به اطلاعات مخاطبین خود بافزایید.

مقاله مرتبط: نکات مهم هنگام خرید تختخواب که باید بدانید

نظر خود را بنویسید

whatsapp