معروف ترین برندهای لوستر

لوستر پایون

یکی از اکسسوری های مهم در دکوراسیون داخلی لوسترها هستند که توسط بهترین تولیدکنندگان لوستر در طرح های مختلف آویزان شده به سقف یا دیواری عرضه می شوند. می توانند جزئی از محتوای یک دکوراسیون باشند و در کنار نورپردازی مطلوبی که به محیط اطراف می دهند، زیبایی و درخشندگی فوق العاده ای را در کنار سایر لوازم تزئینی در داخل محیط ارائه دهند.

از عوامل محیطی که در معماری داخلی کیفیت فضا را مشخص می کند، نور و روشنایی است. نور و روشنایی بسیار بر حس انسان و مکان تاثیر می گذارد. امروزه لوسترها دیگر فقط برای نورپردازی استفاده نمی شوند بلکه جنبه تزیینی هم دارند.

با گذشت سالها، لوستر به آرامی به شکلی که امروزه می بینیم تبدیل شد. از شمع ها گرفته تا مصنوعات مدرن، همه به روش های مختلف استفاده می شوند.
قدمت استفاده از لوستر به 17000 سال قبل از میلاد برمی گردد! باستان شناسان شواهدی یافته اند که نشان می دهد قدیمی ها از نوعی لوستر و فانوس برای تامین نور در شب از سوراخ های دیواره غار استفاده می کردند.
پولی کندل بیزانسی قرن ششم یکی از اولین نمونه های لوستر در جهان است. برای روشنایی در این لوستر از شمع استفاده می شود. به تدریج این شمع ها دور ریخته شدند و چراغ های نفتی و سپس لامپ های برقی جایگزین شدند.

نکاتی برای خرید لوستر

سبک چیدمان: برای انتخاب لوستر، دکوراسیون داخلی و سبکی که خانه بر اساس آن چیده شده است بسیار مهم است مثلا لوستر کریستالی برای خانه ای که سبک آن مدرن است انتخاب خوبی نیست و باید از لوسترهای مدرن در این مکان استفاده کرد.

ابعاد خانه: برای انتخاب لوستر حتما به ارتفاع، طول و عرض فضا توجه کنید و بعد لوستر را انتخاب کنید برای مثال اگر خانه ی شما ارتفاع کمی دارد بهتر است از لوسترهایی که مدل آویزی هستند استفاده نکنید یا اگر فضای شما بزرگ است، لوستر کوچک برای این فضا انتخاب نکنید چون لوسترهای کوچک به نسبت نور کمتری دارند و محیط بزرگ به دلیل نور کم دلگیر می شود.

رنگ بندی: برای انتخاب رنگ لوستر، به هماهنگی رنگ آن با فضا توجه داشته باشیدمثلا برای فضایی که غالب آن طلایی است، می توان لوستر کریستالی با بدنه طلایی انتخاب کنید.

لوستر smd

تعداد لوسترها

مشخص کردن تعداد لوسترهای منزل بیشتر سلیقه ای است مثلا برای روشن کردن یک فضای بزرگ هم می توان از یک لوستر مجلل و با ابعاد بزرگ استفاده کرد هم می توان از چند لوستر متوسط با روشنایی متوسط استفاده کرد.

لامپ های لوستر 

برای لوستر لامپ های بیشتری بخرید. معمولا لوستر ها پس از مدتی کار کردن، لامپ هایشان از کار می افتد و پیدا کردن لامپی که مشابه لامپ های قبلی باشد کار سختی است. در نتیجه خریدن لامپ های بیشتر یا خریدن لامپ هایی که ساده هستند می تواند راه حل خوبی باشد.

هماهنگی بودجه با خرید لوستر 

با توجه به اینکه قیمت انواع لوستر با توجه به تنوع تولید متفاوت است، در هر رنج قیمتی لوستر وجود دارد. شما می توانید با توجه به بودجه ای که برای خرید لوستر کنار گذاشته اید محصول مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

خرید لوستر برای مستاجرها

مستاجرها برای انتخاب و خرید لوستر باید بیشتر از بقیه افراد محتاط باشند. آن ها باید لوستری را انتخاب کنند که اگر خانه آن ها تغییر کرد باز هم بتوانند از آن استفاده کنند. هرچقدر لوستر ساده تر باشد، باز و بسته کردن آن راحت تر است و موقع حمل آسیب نمی بیند. برای خرید لوسترهای حباب دار، توجه کنید که حباب های آن معمولی و ساده باشند تا اگر دچار آسیب شد آن را به راحتی بتوان جایگزین کرد.

 

خرید لوستر

انواع لوستر مناسب برای پذیرایی

اما خیلی وقتها شده است که برای خرید یک لوستر برای پذیرایی یا سایر اتاق ها دچار تردید و شک در خرید می شوید. در این قسمت شما را با انواع مختلف لوستر برای خرید آشنا می کنیم.

لوسترهای کریستالی 

این لوسترها علاوه بر اینکه زیبایی زیادی دارند، وجود کریستال های شیشه ای، نور لامپ ها را دو برابر می کند.

بنابراین درخشان ترین نوع لوستر، لوسترهای کریستالی هستند.

لوسترهای برنجی

لوسترهای برنجی و برنزی سنتی هستند و قیمت بالایی دارند. لوسترهای برنجی، نقره ای، برنزی و آن هایی که آب طلا دارند بالاترین قیمت هارا دارند. نکته مثبت این لوسترها نسبت به انواع دیگر، ایرانی بودن و منحصر به فرد بودن این لوسترهاست و همچنین از فلزات گران بها ساخته شده و اثر هنری محسوب می شود به دلیل کار دستی که روی آن ها انجام می شود. معایب این لوسترها هم وزن سنگین آن ها و سیاه شدن فلز آن ها به مرور زمان است.

لوستر سقفی مربعی

لوسترهای چسبیده به سقف 

نوع دیگری از لوسترها که در آن چراغ ها با صفحه ای معمولا فلزی پیچ می شوند را چراغ های سقفی می نامند. مدل های سقفی کوچک که دارای 1 یا 2 چراغ هستند برای راه روها استفاده می شوند که نور کمی دارند. مدل های بزرگ تر که وزن بیشتری هم دارند برای آشپزخانه و نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند.

لوستر آویز دیاموند

لوستر آویز

لوسترهای اویزی فقط مناسب سقف های بلند است. اگر سقف های شما کوتاه است، از لوسترهای آویزی استفاده نکنید، لوسترهای سقفی در این مورد بهترین گزینه می باشد. لوسترهای آویز انواع محتلفی را دارا می باشد که شما باتوجه به سلیقه و نوع دکوراسیون خود می توانید آن را تعیع و نصب نمایید.

لوستر شید دار

لوستر شیددار 

لوسترهایی که در ساختار آن ها از شید (کلاهک) شیشه ای یا پارچه ای استفاده شده است. اگر بدنبال نوری ملایم و غیر مستقیم هستید می توانید از این محصول استفاده کنید تا از تابش مستقیم لامپ جلوگیری نمایید.

لوستر چند طبقه اس ام دی

لوستر چند طبقه 

تجملی ترین نوع لوستر، این نوع لوستر هست که مناسب سقف های کوتاه و متوسط نیست. این لوسترها طرفداران خاص خودشان را دارا می باشند. لوسترهای چند طبقه انواع مختلفی دارد که اکنون لوسترهای چند طبقه اس ام دی طرفداران زیادی را پیدا کرده اند.

لوستر با شمعدان

قدیمی ترین نوع لوستر، لوستر با شمع دان است به دلیل اینکه در قدیم منبع روشنایی شمع بود. این لوسترها به گونه ای هستند که همانند لوسترهای معمول از سقف آویزان شده و در محفظه های شیشه ای بجای لامپ شمع قرار می گیرد که برای سبک هاس سنتی و قدیمی طرحی بسیار زیبا و شیک می باشد.

نکات نصب لوستر

در اتاق غذا خوری، لوستر را متناسب با مرکز میز نصب کنید.

جعبه ی برقی سقف باید متناسب با وزن لوسترانتخابی شما باشد، اگر متناسب نبود آن را با یک جعبه سنگین تعویض کنید.

لوستری که در اتاق خواب یا اتاق نشیمن انتخاب می شود باید طولانی تر و وسیع تر از لوستر برای استفاده در اتاق ناهار خوری باشد.

در اتاق خواب از لوسترهایی که پخش کننده نور هستند استفاده نکنید به دلیل اینکه نور زیاد و مسستقیم شان به روی تخت، فلسفه اتاق خواب را از بین می برد. برعکس لوسترهایی را انتخاب کنید که نور را به سمت بالا هدایت می کند. این لوسترها نور کم و ملایمی بنا به طراحیشان پخش میکنند.

اگر به دنبال لوستر مناسب برای خانه خود هستید، سری به وب سایت خانه ی شما بزنید و مدل های متنوع ما را ببینید.

لوستر اتاق خواب

 

حتما بخوانید : مزایا و معایب لوسترهای سقفی

 

معروف ترین برندهای لوستر

ایران لوستر : یکی از بهترین برندهای ایرانی لوستر، ایران لوستر است. این برند تنوع و کیفیت بالایی در میان محصولاتش دارد. این برند در زمینه واردات نیز فعالیت می کند. این برند حدود 4 هزار مدل لوستر دارد که شما بر اساس سلیقه و نیازتان می توانید از بین آن ها انتخاب کنید ضمن این که این برند سفارش های شمارا برای طراحی در شکل ها و اندازه های گوناگون قبول کند.

لوستر هامان

همیشه وسایل چوبی حس و حال خوبی را به منزل انتقال می دهند. دلیل این موضوع می تواند زیبایی طبیعی این ماده باشد یا ایجاد حسی که تداعی گر طبیعت است. برند هامان تولید کننده لوازم برق و روشنایی است که حدود 15 سال در این بازار فعالیت می کند. طرح های زیبایی که لوسترهای این برند دارد از دلیل قرار گرفتن این برند در شمار بهترین برندهای ایرانی لوستر است که جنس لوسترهای این برند عموما از چوب است و این برند گارانتی ندارد. این سازنده با توجه به تجهیزات پیشرفته ای که در صنعت تولید استفاده می کند باعث تولیدات خاص در این محصول شده است.

برند دارکار

برند دارکار هم از بهترین برندهای ایرانی لوستر است که حدود 4 دهه است که در بازار فعالیت می کند. این برند علاوه بر لوستر، ساعت های دیواری چوبی هم تولید می کند. این برند بسیار پرکاربرد و خلاقانه است و می توان از محصولات آن برای روشنایی و تزئین بخش های مختلفی از منزل استفاده کرد. این گروه سازنده در زمینه تولید انواع لوستر، چراغ های دیواری و سقفی، آباژورها و سایر محصولات مشابه فعالیت دارد و بسیاری محصولات خود را روانه رستوران ها، هتل ها و اماکن عمومی می کند.

برند لوسترسازان

برند لوستر سازان هم از بهترین برندهای ایرانی لوستر است که از برندهایی که تاکنون نام بردیم، تنوع مدل وجنس بیشتری در تولید دارند. از مهم ترین ویژگی های این برند تنوع است که بالاخره چیزی باب سلیقه تان پیدا می کنید. 

برند چشمه نور

این برند علاوه بر لوستر ولوازم روشنایی محصولات دیگری مثل مبلمان، لوازم تزیینی خانه هم تولید می کند که 25 سال سابقه فعالیت دارد. فرقی نمی کند لوستری با طرح سنتی می خواهید یا کلاسیک در هر حال این برند برای شما پیشنهادات متنوعی دارد. 

سایر برندهای خارجی لوستر

از برندهای معروف لوستر خارجی نیز می توان به لوستر masiero و euro lampart و غیره اشاره کرد که این برندها با کمک از تکنولوژی های روز دنیا و طرح های خلاقانه محصولات خود را تولید می کنند. به دلیل تنوع در این لوسترهای خارجی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید اینترنتی برندهای معروف لوستر یکی از راه های مناسب و جدید برای تهیه انواع کالاها خرید از شبکه های اینترنتی است. اگر می خواهید از برندهای معروف لوستر خرید کنید شما می توانید از طریق نمایندگی های فروش این لوسترها در فضای مجازی اقدام به خرید کنید.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp