همه چیز در مورد لوسترهای سقفی

همه چیز در مورد لوسترهای سقفی

گفتنی است که لوسترهای سقفی از جمله وسایل و اکسسوری‌های محبوب منزل هستند و سال‌های زیادی است مورد توجه مصرف کنندگان و دیزاینرهای امکان مختلف قرار گرفته‌اند؛ کیفیت و تنوع این وسیله‌ی تزیینی همواره در حال پیشرفت و گسترش بوده و شما برای هر بار انتخاب و خرید، مدل‌های به روز‌تر و با کیفیتی بالاتر را مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است این لوسترها که از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند به نام لوسترهای ال‌ای‌دی نیز شناخته شده‌اند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌ها و امکانی هستند که فضای بزرگی دارند ولی سقف آنها تغریباً کوتاه است و لوسترهای بلند و آویز دار برای آنها جلوه‌ی زیبایی ندارد.

طراحی و ساختار این لوسترهای سقفی به صورتی است که ارتفاع آنها کم بوده و سینی یا قالب آنها به سقف می‌چسبد طوری که سیم‌کشی‌ آنها دیده نمی‌شود؛ این موضوع یکی دیگر از دلایل زیباتر بودن آنها، است؛ گفتنی است که لوسترهای خوش‌ساخت سقفی به طور کلی، به ال‌ای‌دی، برگی یا شاخه‌ای، ریسه‌ای و کلاسیک تقسیم می‌شوند و از آن جایی که ارتفاع آنها قابل تنظیم است برای انواع سقف‌ها با هر ارتفاعی، مناسب هستند.

انواع لوسترهای سقفی

انواع لوسترهای سقفی

همانطور که گفتیم، لوسترهایی که به سقف آویزان می‌شوند از تنوع بالایی برخوردار هستند از جمله می‌توان به مدل‌هایی مانند: برنزی، کریستالی، چوبی و غیره اشاره کرد. این تنوع باعث شده تا شما بتوانید متناسب با هر فضایی که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ به عنوان مثال : استفاده کردن از لوسترهای بزرگ در فضاهای کوچک محیط شما را بسته نشان داده و جلوه‌ی زیبایی نخواهد داشت شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها یا سایت‌های معتبر مانند : سایت خانه‌ شما، از لوسترهای سقفی، آویزی کوچک استفاده نمایید.

این مدل‌های کارامد علاوه بر اینکه به راحتی، نور مورد نیاز محیط و آشپزخانه‌های کوچک را فراهم کرده و ظاهری مدرن و امروزی به فضا می‌دهند؛ شما را متحمل هزینه‌های سنگین هم نمی‌کنند یا برعکس اگر سالن بزرگی در اختیار دارید می‌توانید از لوسترهای کلاسیک استفاده کرده و زیبایی خانه را دو چندان نمایید. وب سایت خانه شما، مدل‌های متنوع و با کیفیتی را ارائه داده و به شما این امکان را می‌دهد تا با دست باز بهترین انتخاب را داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با بعضی مدل‌ها با ما همراه باشید. 

لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی

لازم است بدانید که لوستر سقفی کریستالی، دارای انواع مختلفی است به همین دلیل است که تمام سلائق را پوشش داده و با هر دکوراسیونی قابل هماهنگی است؛ به عنوان مثال خانه‌هایی که مبلمان و دکور آنها به صورت سنتی است می‌توانند از مدل کلاسیک آن استفاده کنند یا خانه‌هایی که چیدمان آنها امروزی است می‌توانند از مدل‌های مدرن که به صورت گرد، مربع و غیره هستند استفاده نمایند.

لوسترهای سقفی کریستالی، جلوه و درخشندگی چشمگیری داشته و هم برای فضاهای داخلی کلاسیک و هم مدرن کاربرد دارند؛ طوری که شما می‌توانید علاوه بر خانه برای مکان‌های اداری و تجاری نیز از آنها استفاده کنید؛ تنوع آنها از لحاظ ارتفاع، رنگ، مدل و قیمت بالا بوده و شما فرصت دارید تا مدلی کاملاً متناسب با فضای خود انتخاب کنید؛ مثلاً نمونه‌ی مدرن آنها نسبت به کلاسیک، آویزهای ریسه‌ای و کریستالی کمتری داشته و معمولاً به صورت اشکال هندسی هستند.

لازم به ذکر است که روشنایی و نوردهی کریستال‌های این لوسترها بر اساس برند انتخابی و کیفیت آن متفاوت است؛ مثلا شما می‌توانید برای زیباترین ظاهر و نورپردازی، از کریستال‌های ترکی و اروپایی استفاده کنید؛ رنگ زرد یا طلایی این لوسترها را شامپاینی نیز می‌گویند.

قیمت این نوع لوسترها بستگی به نقش و نگار و طراحی، تعداد کریستال ها و جنس آن دارد. این لوستر های سقفی مدرن بر خلاف نمونه های کلاسیک آویزهای ریسه ای و کریستالی کمتری دارند و همراه با جزئیات بیشتری مثل اشکال هندسی دارد.

لوستر کریستالی

مزایا و معایب لوستر کریستالی

اگرچه لوسترهای کریستالی مزایا و جذابیت های زیادی دارند، اما می توانند معایبی نیز داشته باشند. یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید این محصولات باید به آن توجه کرد موادی است که انتخاب می کنید از استحکام بالایی برخوردار باشند و در برابر تحمل وزن شاخه های لوستر مقاومت کنند و پس از مدتی تغییر رنگ ندهند و کدر یا سیاه نشوند. از مواد شوینده شیمیایی برای شست و شوی بدنه این محصول استفاده نکنید.

یکی دیگر از معایب لوسترهای کریستالی این است که باید سریع تمیز شوند. صرف نظر از رنگ و نوع لوستر کریستالی که استفاده می کنید، باید به سرعت تمیز شود زیرا گرد و غبار روی کریستال ها جمع می شود و جلوه آنها را کاهش می دهد.

نصب و جابجایی این چراغ ها کمی سخت و زمان بر است و نیاز به مراقبت زیادی دارد زیرا کریستال ها ممکن است در حین حرکت جدا شوند یا اتصالات آنها خم شود که می توان آن را یکی از معایب لوسترهای کریستالی دانست.

مزیت ویژه لوستر کریستالی که بسیار چشم نواز است انعکاس نور و درخشندگی آن است. این لوستر به دلیل طراحی متمایز خود، در هر اتاق و سبکی قرار می گیرد. انواع لوستر کریستالی بزرگ و کوچک را می توان در فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، راهرو و اتاق استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای لوستر کریستالی عدم وجود حباب است. میزان نور و روشنایی این لوسترها نسبت به مدل های سرپوشیده لامپ ها بسیار بیشتر است. همچنین در لوسترهای کریستالی اگر یکی از کریستال ها بشکند خیلی به چشم نمی آید و در لوسترهای شیددار اگر یکی از لامپ های آن بشکند بسیار نمایان است و از جلوه لوستر می کاهد.

لوستر برنزی

لوستر سقفی برنزی

 برنز در واقع نوعی فلز است که از آلیاژ مس و قلع ساخته شده و امروزه در تمام نقاط دنیا از آن استفاده می‌شود؛ گفتنی است که در ساختار لوسترهای سقفی، برنزی از برنج استفاده می‌شود؛ زیرا در برابر تغییر رنگ، اکسید و کدر شدن مقاومت بیشتری داشته و انعطاف پذیری بالایی نیز دارد؛ ضمن اینکه رنگ طلایی آن نسبت به برنز بیشتر است.

قیمت این مدل چشم‌نواز به عواملی چون نقش و نگار، نوع طراحی، تعداد کریستال‌های به کار رفته در آن و همچنین برند و کیفیت جنس متفاوت است، اما معمولاً قیمت آنها در مقایسه با جنس‌های معمولی بالاتر بوده و جلوه و شکوه خاصی به خانه می‌دهند.

از دیگر مزایای این لوسترها این است که علاوه بر ظاهر زیبا و منحصر به فردی که دارند؛ برای شرایط مختلف آب و هوایی مناسب بوده و لامپ‌های به کار رفته در آنها نیز بسیار محکم و بادوام است؛ اصالت و فرهنگ ایرانی در لوسترهای برنزی به وضوح قابل مشاهده است و در انواع دکوراسیون‌های مدرن، سنتی و صنعتی کاربرد دارند. 

از دیگر لوسترهای سقفی می توان به لوسترهای سرامیکی، آنتیک، شاخه ای، مدرن و غیره اشاره کرد.

مزایای لوسترهای برنزی

لامپ های برنزی دارای استحکام و بادوام هستند، ظاهری مدرن و منحصر به فرد دارند، برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب هستند، در انواع دکوراسیون داخلی مانند کلاسیک، مدرن، صنعتی و سنتی طراحی و تولید می شوند. اصالت و فرهنگ سنتی ایرانی همگی در لوسترهای برنزی وجود دارد.

لوستر سقفی LED

لوستر سقفی LED

نا گفته نماند که تا قبل از ورود این لوسترهای خوش ساخت به بازار و دنیای بزرگ و متنوع لوسترهای سقفی کسی قابلیت‌هایی چون کنترل از راه دور، تغییر رنگ و غیره را در لوسترها ندیده بود، به همین دلیل این مدل چشم‌نواز با سرعت میان مشتریان جا باز کرده و محبوب شد.

این لوسترها از یک سینی استیل یا حلقه‌ای نازک و آهنی ساخته شده‌اند و دارای لامپ‌های کوچکی که به آن‌ها LED می‌گویند هستند؛ این لامپ‌ها در دو نوع طراحی شده‌اند؛ یک نمونه دارای نور یخی بوده و رنگ آن تغییر نمی‌کند و نمونه دیگر قابلیت تغییر به رنگ‌های آبی، قرمز و بنفش را دارد. نا گفته نماند که این لامپ‌ها برای تولید نور و روشنایی، احتیاج به ترانس دارند.

لوستر اس ام دی

لوستر سقفی SMD

یکی دیگر از نمونه لوسترهای محبوبی که بیشتر در خانه‌ها و مکان‌های مدرن کاربرد دارند مدل SMD است؛ ساختار این مدل کارامد از چوب، شیشه یا فلز بوده و لامپ‌هایی که در آنها استفاده می‌شود؛ smd است. این لامپ‌ها از مجموعه و خانواده‌ی لامپ‌های LED هستند ولی دارای نور بیشتری می‌باشند، شکل ظاهری آنها مانند سکه گرد است و در 3، 5 و 10 وات تولید می‌شوند؛ روشنایی لوسترهای سقفی SMD، ملایم و یکدست است و هیچ گونه تاری در آنها مشاهده نمی‌شود.

ضمن اینکه قابلیت پردازش نور در سه رنگ آفتابی، مهتابی و ترکیبی را نیز دارند؛ لامپ‌های به کار رفته در آنها کم مصرف بوده و سر پیچ خور نمی‌باشند. کاربرد این لوسترها نیز مانند نمونه‌های ال‌ای‌دی، بیشتر در خانه‌هایی است که دکوراسیون، فضا و سقف آنها طوری است که نمی‌توانند از لوسترهای آویز استفاده کنند.

از دیگر مزایایی که می‌توان برای این لامپ‌ها نام برد این است که گرمایی که تولید می‌کنند بسیار کم و نامحسوس بوده و با اینکه فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند عمر مفید آن طولانی بوده و خاموش روشن کردن مداوم، باعث سوختن یا خراب شدن آنها نمی‌شود. شما می‌توانید این لوسترها را نیز مانند دیگر مدل‌های متنوع، به صورت آنلاین از فروشگاه خانه شما انتخاب و سفارش دهید. 

مزایا و معایب لوسترهای سقفی SMD

از مزایای لوستر سقفی smd به روشنایی ملایم و یک نواخت بدون هیچ تیرگی می توان اشاره کرد. این لامپ ها بسیار کم مصرف هستند و سرپیچ خور نیستند. این لوسترها قابلیت پردازش نور با سه رنگ آفتابی، مهتابی و ترکیبی را دارد.

حتما بخوانید: مهم ترین نکات در خصوص خرید لوستر

از لوسترهای LED و smd در خانه هایی که نمی توانند از لوسترهای آویز استفاده کنند و فضای کمی دارند پیشنهاد می شود. این لامپ ها گرمای کمی را ایجاد می کنند و حجم کمی دارند. روشن و خاموش کردن های مکرر موجب کاهش طول عمر این محصول نمی شود. از معایب این کالا می توان به ایجاد مشکل در خواب با استفاده مکرر، احتمال ابتلا به سرطان سینه و پروستات در آقایان می توان اشاره کرد. این لامپ ها جیوه ندارند ولی مواد سمی دیگری مثل سرب و آرسنیک دارند.

نقطه ضعف لامپ های LED این است که این لامپ ها به صورت ریشه و به شکل سری در لوسترها استفاده می شود و زمانی که یکی از لامپ ها دچار مشکل شود تمامی لامپ های این ریسه روشن نخواهند شد. 

شما می توانید انواع لوستر های سقفی، کریستالی، آباژور، چراغ آویز، لوستر کودک، چراغ دیواری و غیره را به صورت آنلاین از فروشگاه خانه شما تهیه کنید.

لوستر چوبی

لوسترهای چوبی

یکی از مدل‌های پرطرفدار لوسترهای سقفی، مدل چوبی است که به دلیل رنگ طبیعی که دارد بسیار خوش جلوه بوده و با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود؛ به همین دلیل است که هم برای فضا و مکان‌های کلاسیک و هم مدرن، قابل استفاده می‌باشند. کارایی این مدل خوش ساخت بسیار گسترده بوده و می‌توانید برای سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی راهروهای خانه، از آن استفاده نمایید.

لوسترهای چوبی مدل‌های متنوعی مانند آویز، شاخه‌ای و سقفی دارند و همین تنوع باعث شده تا شما بتوانید به راحتی برای قسمت‌های مختلف خانه از آن استفاده کنید به عنوان مثال از لوسترهای چند شاخه برای اتاق نشیمن یا از تک شاخه و دوشاخه برای اتاق خواب، آشپزخانه یا راهرو می‌توان استفاده کرد.

توجه داشته باشید که کیفیت چوب این مدل محبوب متفاوت بوده، از این رو هنگام خرید حتماً به برند و جنس چوب توجه نمایید؛ به عنوان مثال بعضی از لوسترهای سقفی چوبی، از ام‌دی اف ساخته شده‌اند و با اینکه قیمت بالایی دارند ولی از استحکام کافی برخوردار نبوده و در برابر رطوبت مقاوم نیستند به همین دلیل انتخاب مناسبی برای آشپزخانه نمی‌باشند. 

هنگام خرید لوسترهای سقفی، به چه نکاتی توجه کنیم ؟

هنگام خرید لوسترهای سقفی، به چه نکاتی توجه کنیم ؟

همانطور که گفتیم امروزه لوسترها، از تنوع بالایی برخوردار هستند و با اینکه همه‌ی آنها، جلوه و نمای زیبایی دارند ولی ممکن است دارای معایبی هم باشند؛ از این رو، هنگام خرید، حتماً نکات مهم و ضروری را بدانید و به آنها توجه نمایید.

به عنوان مثال یکی از مواردی که هنگام خرید لوسترهای کریستالی باید به آن توجه نمایید استحکام آنها می‌باشد به عبارتی تحمل وزن شاخه‌های آویزان کریستالی را داشته باشند؛ یا اینکه کیفیت آنها آنقدر بالا باشد که بعد از مدتی تغییر رنگ نداده و کدر و تیره نشوند.

دقت کنید که لوسترهای کریستالی، با هر رنگ و جنسی، باید در فواصل کم تمیز شوند تا گرد و غبار جلوه و درخشش آنها را کم نکند؛ همچنین نصب و جابه‌جایی این مدل لوسترهای سقفی کمی سخت بوده و باید با حوصله انجام شود؛ زیرا ممکن است حین حرکت کریستال‌ها جدا شده یا اتصالات آنها کج شوند؛ یا اینکه لوسترهای برنزی با اینکه درخشندگی و انعکاس نور بالایی نسبت به مدل‌های سرپوشیده دارند ولی حتما باید از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر خریداری شوند؛ تا در کوتاه مدت تغییر رنگ ندهند؛ کیفیت چوب در لوسترهای چوبی نیز از مواردی است که اگر نادیده گرفته شود شما را متحمل ضرر سنگینی می‌کند. 

سخن پایانی

در پایان باید بگوییم که لوسترهای سقفی، علاوه بر روشنایی و جلوه‌ی بی‌نظیری که به محیط می‌دهند؛ نصب آسانی داشته و می‌توانید به راحتی آنها را به سقف متصل نمایید؛ پخش نور این اکسسوری چشم‌نواز، به طور یکنواخت و یکدست است و فضای خانه شما را دلبازتر نشان می‌دهد؛ جابه‌جایی، تعمیر، تمیز کردن و نگهداری آنها، نسبت به کارایی که دارند بسیار آسان است.

ضمن اینکه طیف وسیعی از آنها، قابلیت تغییر رنگ داشته که به شما این فرصت را می‌دهند تا طبق سلیقه و دکور محیط خود، رنگ‌های گرم یا سرد را انتخاب نمایید. از جمله موارد اولیه‌ای که هنگام انتخاب لوستر باید به آن دقت کرد می‌توان به میزان روشنایی، تعداد شاخه یا لامپ‌های به کار رفته در آن، سایز مناسب با فضا، رنگ و سبک متناسب با دکوراسیون اشاره کرد. 

انواع لوستر سقفی

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp