تاثیر آب و هوا بر روی چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

موردی که به طور مستقیم روی وضعیت ظاهری چمن مصنوعی تاثیر می گذارد، له شدگی و شکستگی فیلامت به صورت مستقیم است. این تغییر شکل به صورتی است که فشردگی و خوابیدگی الیاف و احساس غیر طبیعی بودن آن به طور واضح مورد توجه بیننده قرار می گیرد. پاخور که اصطلاح عامیانه فشار در اثر رفت و آمد است، باعث بیشترین تغییر ظاهری الیاف می شود.

تاثیر آب و هوا بر روی چمن مصنوعی

زمانی که عوامل محیطی و اقلیمی با عامل پا خور ترکیب شوند تاثیرات شدیدتر و مخرب تری روی تغییر شکل چمن مصنوعی ها می گذارد. دو عامل قدرتمند که باعث تغییر شکل الیاف چمن مصنوعی ها می شود رطوبت و دمای هواست.

رطوبت :چمن مصنوعی ها از پلیمرهایی مثل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی اورتان تشکیل شده اند که در برابر آب مقاوم هستند و هیچ واکنشی در برابر آب نشان نمی دهند. رسوبات و املاحی که در آب وجود دارند، بعد از تبخیر روی سطح الیاف رسوب می کند ترکیب های شیمایی که در این رسوبات وجود دارد، باعث تغییر رنگ چمن مصنوعی در کوتاه مدت و پوسیدگی چمن در دراز مدت می شود.

دما: سرما و گرما از دیگر عواملی است که روی چمن مصنوعی تاثیر می گذارد. موادی مانند پلیمر در مقایسه با الیافی مثل پشم، پنبه، کتان و غیره رسانایی گرما نسبی بالاتری دارند. این ویژگی باعث می شود که پلیمر به سرعت با محیط اطراف خود هم دما شود. الیاف چمن مصنوعی اگر بیش از حد گرم شوند، بسیار نرم و منعطف می شوند و استحکام لازم را در برابر نیروهایی که بهشان وارد می شود را ندارند و باعث از بین رفتن ویژگی نرمی، ارتجاعی و انعطاف فیلانت می شود.

سرمای شدید باعث خشک شدن فیلامنت ها می شود و این خشک شدن در مدت طولانی باعث شکننده شدن پلی اتیلن می شود. زمانی که فیلامنت ها شکننده می شوند با وارد شدن کمترین فشاری، فیلانت ها خمیده شده و شکل خود را از دست می دهند. وب سایت خانه شما چمن مصنوعی هایی با الیاف تیولون در اختیار مشتریان قرار می دهد که این الیاف بهترین عملکرد را در گرما و سرمای زیاد ارائه می دهند.

اگر در روزهای سرد زمستان روی چمن ها پا گذاشته باشید، احساس خرد شدن یخ در زیر پای خود را دارید. این یخ شبنم صبح گاهی است که از معیان و تبدیل شدن رطوبت هوا به آب مایع روی چمن ها به وجود می آید. با خرد شدن و شکسته شدن لایه یخی که روی چمن قرار دارد، هیچ آسیب و تخریبی به فلایمنت ها وارد نشده وچمن سالم می ماند.

تاثیر باران بر چمن مصنوعی

تگرگ: چمن های طبیعی زمانی که در معرض بارش تگرگ قرار می گیرند، باعث از بین رفتن چمن ها می شود اما چمن های مصنوعی مخالف این نوع هستند. فیلامنت های تولید شده دارای ساختاری نرم و منعطف هستند که در برابر وزن تگرگ مقاومت کرده و شکل اول خود را حفظ می کند.

برف: برای پاک کردن برف از روی چمن مصنوعی، از پارو می توان استفاده کرد. برف هم مانند تگرگ هیچ آسیبی به چمن های مصنوعی نمی زنند. برای جمع کردن برف ها نباید از ابزار فلزی و برنده استفاده کرد چون باعث آسیب و پارگی می شود. با گرم شدن هوا که برف و یخ ذوب شود، آب به وجود آمده بدون ایجاد مشکلی از چمن خارج می شود.

حتما بخوانید: چمن های مصنوعی ضد حریق اند؟

دلایل تغییر رنگ چمن مصنوعی

دو دلیل باعث تغییر رنگ چمن مصنوعی می شود. تابش نور خورشید و تماس با مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی. یکی از عوامل محیطی که باعث تخریب چمن مصنوعی می شود آلودگی هواست. گازهایی که از اشتعال سوخت های هیدروکربنی حاصل می شود، مثل بنزین و گازوئیل در اثر تابش خورشید با رطوبتی که در هوا موجود است ترکیب شده مواد اسیدی بسیار زیان باری را به وجود می آورند که باعث تغییر رنگ چمن مصنوعی و خوردگی پلیمرها در طولانی مدت می شود. مواد اسیدی مانند بعضی شوینده های سطوح مثل جوهر نمک و سفید کننده ها و روغن ترمز از موارد پر شماری هستند که به چمن مصنوعی صدمه وارد می کند.

وب سایت خانه شما با کیفیت ترین و بهترین قیمت چمن مصنوعی را دارد چون هدف این شرکت پایداری مشتریان و جلب رضایت مشتری هاست. بر این اساس قیمت ها و کیفیت چمن های خانه شما را طوری انتخاب کردیم که اولین گزینه برای خرید چمن مصنوعی در سطح کشور باشیم.

به دلالیل مختلفی قیمت چمن مصنوعی ها در همه جا یکسان نیست، از این دلایل می توان به کشور سازنده، ارتفاع، جنس، وزن، تراکم، شکل، متراژ و وجود سطوح شیب دار در محوطه اشاره کرد.

گرما در چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در گرما

اگرچه استفاده از چمن مصنوعی در هر شرایط آب و هوایی و با هر وسیله ای یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش زمین محسوب می شود، اما این محصول کارآمدتر و مخصوصاً در شرایط گرم و خشک مناسب است و می تواند با چمن طبیعی جایگزین شود. در مکان های زیادی مثل شهرهای جنوبی کشور مانند خرمشهر و آبادان که به ویژه در تابستان از گرما رنج می برند، در صدر فهرست قرار دارند.
کاشت چمن طبیعی در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک و زمانی که دما به 50 درجه سانتیگراد می رسد، غیرعاقلانه و مقرون به صرفه نیست. عمدتاً به این دلیل که چمن طبیعی در مجاورت نور خورشید قرار دارد و حتی با آبیاری، آب به سرعت تبخیر شده و چمن ها زرد می شوند. با این تعریف می توان گفت که چمن مصنوعی در آب و هوای گرم انتخاب مناسب تری است.

یکی از نکاتی که برای چمن مصنوعی در هوای گرم وجود دارد این است که گرمتر از چمن طبیعی است. این موضوع بدون شک چالشی است که چمن مصنوعی با آن مواجه است، اما باید در نظر داشت که شدت این گرما به اندازه گرمای جاده های آسفالته یا سطوح موزاییک نیست.
از طرف دیگر، چمن مصنوعی در هوای گرم متوسط ​​گرم می شود، به این معنی که به گرمی آسفالت یا چمن طبیعی نیست. بنابراین می توان آن را گزینه مناسبی برای مقابله با گرمای هوا در جنوب کشور دانست.

خنک نگه داشتن چمن مصنوعی

برخی از شرکت ها برای غلبه بر گرمای چمن مصنوعی رنگدانه هایی را به الیاف و مواد این محصول اضافه می کنند تا حدی از گرم شدن جلوگیری کنند. این الیاف ها از جذب گرما توسط چمن مصنوعی جلوگیری می کند.
این فرآیند با استفاده از فناوری خنک کننده تبخیری انجام می شود و خنک سازی با تبخیر انجام می شود. جالب است بدانید که آیا این روش کاملاً با محیط سازگار است یا خیر. به عبارت ساده، مکانیسم عمل این فرآیند مانند زمانی است که پوست ما خیس است. در این صورت رطوبت پوستمان تبخیر می شود و کمی سرد می شویم. چمن مصنوعی و مواد ساخته شده از آن نیز به همین ترتیب کمی خنک می شوند. خنک کننده تبخیری راه حلی برای گرم کردن چمن مصنوعی است. برخی از شرکت ها راه هایی برای کاهش این دما تا چهار درجه سانتیگراد ارائه کرده اند.

چمن مصنوعی

 

گارانتی چمن مصنوعی

جایی که شما چمن مصنوعی را خرید می کنید چه فروشنده باشد چه تولید کننده، باید به شما گارانتی بدهد. موارد شامل گارانتی و مدت زمان گارانتی باید در برگه گارانتی قید شود. چمن های تزیینی معمولا 1 تا 3 سال گارانتی دارند که این ضمانت در برابر گرما و سرما، اشعه خورشید و رنگ پریدگی است.

 چمن هایی که گارانتی بیشتری دارند کیفیت بیشتری هم داشته ولی باید در نظر بگیرید که چمن مصنوعی را از فروشندگانی که ضمانت می کنند خریداری کنید.

نگهداری از چمن مصنوعی

نحوه نگهداری از چمن مصنوعی در روزهای بارانی

چمن مصنوعی هایی که کیفیت بالایی دارند، برای هر نوع آب و هوایی مناسب هستند. حتی اگر چند روز متوالی باران ببارد سبب ایجاد مشکل در چمن مصنوعی شما نمی شود البته در صورت رعایت مواد اولیه. 

زیرساز مناسب: مهم ترین نکته چمن های مصنوعی این است که آب را از خود عبور می دهند، اما برای عبور این آب از چمن مصنوعی نیاز به نصب در سطح مناسب است. در نصب چمن مصنوعی باید توجه کنید که محل نصب حتما شیب ملایمی برای خروج آب داشته باشد و راهی برای خروج آب هم در آن در نظر گرفته شده باشد.

در هنگام نصب چمن مصنوعی حتما این موضوع را از اپراتور نصب بخواهید. همچنین توجه کنید که در سطح زیر چمن فرو رفتگی وجود نداشته باشد چون در این صورت آب در آن جا جمع شده و به خاطر عدم تابش نور خورشید، آب به کندی تبخیر می شود و باعث ایجاد جلبک می شود.

خود چمن مصنوعی درای سیستم دفع آب است.

زمانی که چمن مصنوعی خریدید، لایه زیرین آن را نگاه کنید که سیاه رنگ است که سوراخ های ریزی در پشت آن ها وجود دارد. این منافذ کوچک و پر تعداد باعث دفع آب می شود. چمن مصنوعی استاندارد است که این منافذ و ساختار را داشته باشد. شکل بافت چمن مصنوعی، نوع گره ها و خواب نخ ها به هدایت آب به بیرون از محوطه کمک می کند.

اجازه دهید چمن مصنوعی به وسیله باران شسته شود

دغدغه بسیاری از افرادی که چمن مصنوعی خریده اند، تمیز کردن آن است. چمن مصنوعی ها به راحتی قابل شست و شو هستند و حتی از باران هم برای تمیز شدن آن ها می توان استفاده کرد.

نظر خود را بنویسید

whatsapp