دکوراسیون اتاق نشیمن

اگر در فکر این هستید که دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید و میخواهید از اتاق نشیمن خانه شروع کنید. باید اطلاعت و دانش کافی در مورد چگونگی چیدمان وسایل و حفظ هارمونی و هماهنگی بین آن ها را داشته باشید. باید رنگ دیوارها را درنظر بگیرید، چه لوازمی دارید و چه چیز هایی نیاز دارید و چگونه آن هارا در کنار هم قرار دهید. اما اولین چیزی که باید بدانید این است که سبک دکوراسیون خانه شما چگونه خواهد بود؟ عکس های چیدمان اتاق نشیمن های مختلف میتواند به شما کمک کند. این کار به شما ایده های مختلفی برای نوع چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن به شما میدهد و تصمیم گیری را برای شما راحت میکند تا بتوانید مبلمان، لوستر، آباژور، لوازم دکوری، میز تلویزیون و تابلو انتخاب کنید. در ادامه چند نکته برای بهتر شدن دکوراسیون اتاق نشیمن خانه شما به شما معرفی میکنیم.

1-مبلمان و لوازم منزل

ایراد مشترکی که بین اکثر مردم هست این می باشد که نمیدانند که در اتاق نشیمن خود چگونه مبلمان خود را بچینند. معمولا کاناپه را در کنار دیوار قرار میدهند و چند عدد صندلی را نیز رو بروی هم میچینند. این درحالی است که چیدن وسایل خانه نیاز به برنامه ریزی و دقت بیشتری دارد. بنابراین انتخاب مواردی همچون فوکال پوینت، ایجاد محیطی برای گفت و گو و در نظر گرفتن محل رفت و آمد از اهمیت بالایی برخوردار است.

2-فرش و گلیم

پیدا کردن محل مناسب پهن کردن فرش نقطه پر اهمیت و پر دردسری است. دلیل های زیادی وجود دارد که از فرش استفاده نماییم اما قبل از اینکه فرشی را خریداری کنید فقط به صرف اینکه از ان خوشتان آمده است، مطمئن شوید که تمامی قوانین انتخاب و خرید آنرا میدانید. مهم ترین چیزی که باید درنظر بگیرید اندازه و محل پهن کردن فرش می باشد. وقتی از نظر فضا دارای محدودیت هستید ممکن است باعث ایجاد ناهماهنگی در محیط شود پس مطمئن شوید که سایز مناسب و محل دقیق قرار گرفتن لوازمتان  را میدانید.  تمامی وسایلی که قرار است بر روی فرش گذاشته شوند باید بین 25 تا 50 سانتیمتر از لبه فرش تا دیوار فاصله داشته باشند.

3-تابلو و آثار هنری

دیوار های خالی نشانه ای از کامل نبودن دکوراسیون اتاق می باشد. البته این به آن معنی نیست که سانتیمتر به سانتیمتر دیوار را از تابلو پر کنید اما تزئین کردن دیوار ها با تابلو بسیار مهم است. مهم است اما لازم نیست تا زیاد هزینه کنید که ظاهری زیبا و خاص به دیوار ها بدهید. مواردی که یک فرد آشنا به هنر در نظر میگیرد متفاوت با مواردی است که یک فرد معمولی میبیند. بهترین راه برای انتخاب تبلو  و آثار هنری دیوار کوب این است که به غریزه خود اعتماد نمایید شما بهتر از هرکسی دیگر میدانید که چه چیزی مناسب دیوار های محل زندگیتان است. فقط اطلاعات اولیه و پایه برای قوانین آویختن و پیدمان آثار دیوار کوب را فرا بگیرید و سپس به قلب خود گوش دهید و به آن عمل نمایید.

4-نورپردازی

به نوعی نورپردازی یکی از پیچیده ترین موارد مرتبط به هر اتاقی می باشد. در بعضی فضا های خانه مانند آشپرخانه کم اهمیت تر است اما این موضوع باعث نمی شود که از اهمیت نور پردازی غافل شویم. مهمترین کار در این مسئله این است که از هر سه نوع لوستر و آویز سقفی، دیوار کوب و آباژور استفاده نمایید. منبع نور باید در ارتفاع های از اتاق نصب گردد. به همین منظور استفاده از لوستر سقفی، دیوار کوب، آباژور ایستاده و آباژور میزی را باید متناسب با هم در فضای خانه استفاده نمود.

5-رنگ دیوار

انتخاب رنگ مناسب موضوعی است که همیشه در بین اعضای خانواده اختلاف نظر وجود دارد و اگر یک کاری باشد که خانواده ها اشتباه انجام میدهند این است که رنگ دیوار ها را اول انتخاب میکنند. رنگ کردن دیوار ها نسبتا آسان است، و خیلی گران قیمت نمی باشد بنابراین ابتدا وسایل گرانقیمت خانه را انتخاب نمایید و سپس رنگ دیوار را بر اساس آن ها انتخاب نمایید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp